nasze wdrożenia

Modernizacja sieci komputerowej w Edipresse Polska

Modernizacja sieci komputerowej w Edipresse Polska

pronet.pl zajmuje się modernizacją sieci komputerowej wydawnictwa Edipresse. Celem tej inwestycji jest dziesięciokrotne zwiększenie nominalnego transferu danych w sieci LAN, co istotnie wpłynie na poprawienie dostępności usług wewnątrz systemu. Polepszenie parametrów sieci jest możliwe dzięki wprowadzeniu technologii 10 Gigabit Ethernet (10GBase-SR) opartej na wielomodowych włóknach światłowodowych.

Wdrożenie poprzedziły wnikliwe analizy rozwiązań dostępnych na polskim rynku. Na „krótkiej liście” znalazły się produkty firm Cisco, D-Link i HP. Do realizacji projektu wybrano urządzenia, które wypadły najlepiej w fazie testów w infrastrukturze klienta.

Modernizacja została podzielona na kilka etapów obejmujących kolejno wszystkie lokalizacje wydawnictwa skupione w centrum Warszawy. Realizacja projektu nie wpłynie na ciągłość działania przedsiębiorstwa i zakończy się najpóźniej pod koniec 2016 roku.

{korzyści z zastosowania technologii 10GBase-SR}
• znaczny wzrost nominalnego transferu danych przy niedużych nakładach inwestycyjnych — transfer x10
• wyraźne polepszenie dostępności usług sieciowych
• inwestycja nie wymagająca uciążliwych prac instalacyjnych — bezinwazyjna implementacja
• poprawa komfortu pracy w systemie wspierającym proces wydawniczy (obsługa dużych plików Adobe InDesign)

Przy tej okazji pronet.pl chciałby wyróżnić za profesjonalizm firmę D-Link, z którą współpraca układała się doskonale.

Edipresse Polska jest polskim oddziałem międzynarodowego koncernu wydawniczego Edipresse Group / Groupe Edipresse. Jest jednym z dwóch największych wydawców prasy kolorowej w Polsce, m.in. tytułów VIVA!Przyjaciółka oraz właścicielem serwisów internetowych, takich jak polki.plwizaz.pl.

pronet.pl świadczy usługi informatyczne od 1995 roku, zajmuje się sieciami teleinformatycznymi firm i instytucji oraz dostawą sprzętu i oprogramowania, specjalizuje się w obsłudze klientów z branży poligraficznej, reklamowej i wydawniczej.